mandag 25. april 2011

Flere bøker!

Omsider har jeg fått lest litt mer. Det vil si, jeg har lest hele tiden, men den første a bøkene jeg skal si litt om nå tok litt tid.... Det var Karl Ove Knausgård sin aller første bok, Ute av verden. Jeg har lest Min Kamp-bøkene fra før, og det er tydelig hvor han har hentet materiale til denne første romanen også. Det ar veldig mye likt, bare med andre navn og smådetaljer. Boka tar utgangspunkt i Henrik Vankels opplevelser mens han jobber som vikar på en skole i Nord-Norge. Etterhvert hopper vi bakover i tid til barndommen hans, og også til foreldrene hans sin ungdomstid. Boka er grei, men litt tung med alle de kjente skildringene til Knausgård.

Nå i påska har jeg lest to krimromaner av to norske forfattere som jeg ikke har vært borti før. Frels oss fra det onde av Kjetil Try og Jenta med ballongen av Merete Junker. Jeg likte begge veldig godt, de var spennede og velskrevne slik krim skal være. Jeg skal absolutt lese mer av disse to, som begge har skrevet flere romaner.

Ingen kommentarer:


website counter