tirsdag 27. januar 2009

Andrea sin første skitur



På søndag pakka vi pakkenellikene og dro på "heia" for å være harmonisk familie på skitur. Vi fant alle ski, nesten like staver og akebrett. Planen var at Andrea skulle sitte på akebrettet fram til Årstølhytta og få lov å prøve skia litt der. Vi kom fram til parkeringsplassen, føret så aldeles nydelig ut, og det var akkurat passe mye snø. Det var skikkelig julekortstemning, rett og slett.




Men SÅ..... Skia ble spent på, sekken kom på ryggen, men Andrea ville IKKE sitte på noe akebrett. Hva hadde vi innbilt oss, liksom??!? Hun ville forresten gjerne ha på skia, men hva hjalp det når hun ikke ønsket å bevege seg framover, og en lang, bratt bakke lå foran oss. Vel, vi gikk avgårde, med en hylende unge i handa, skia i ryggsekken og et tomt akebrett. Vi kom oss da fram på et vis, bare avbrutt av en liten skade da hun fikk skistaven min i leppa og begynte å blø.




Livet ble mye bedre å leve med vaffel og banan, og da var vi nesten den harmoniske familien jeg hadde sett for meg. Nedover gikk hun faktisk litt på ski. Ikke gikk det særlig fort, og jeg måtte holde henne i hendene, men hun var flink! Ca halvveis var det stopp. Det endte med at jeg tok unge med ski og det hele på skuldrene og avsluttet turen i fin stil.




Alle var enige om at det hadde vært en fin tur.

Ingen kommentarer:


website counter